Ik heb Tielemans niet erg hoog zitten, maar hij was toch zeker niet de schuldige van zijn uitschakeling in deze race. Rangoni kwam als een zotte de baan op zetten, en schakelde daarbij (voor zover ik het zo snel kon zien) beide Alfa's uit. Eerst Thompson aan de buitenkant en daarna Tielemans aan de binnenkant. Tielemans kon hem simpelweg niet ontwijken en ketste er zo af.
Jammer van de grote verschillen tussen de BMW's vooraan en de andere wagens, ze moeten die 15kg er maar gauw weer bij in zetten. De rollende start was wel een mooi gezicht, je zou zeggen dat er 40 wagens op de eerste bocht af kwamen in plaats van 20.
Ook natuurlijke en top resultaat van Pierre-Yves, in de eerste bocht door het grind moeten en dan toch nog als beste privateer eindigen. Top job!
Trouwens, het leek alsof ze bij Eurosport met 200€ Handycams over de grid aan het wandelen waren, mijn God wat een beroerd beeld. Moeten ze toch echt wat aan doen. Het camerawerk-in-de-pits bij de kwalificatie was ook al zo beroerd, daar moeten ze toch wat aan doen. Vorig seizoen hadden ze dat veel beter voor elkaar.
|