View Single Post
  #32  
Old 12-03-2007, 10:29
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
ik vond het wel nog al gemakkelijk hoe de bmw's aan de seat's voorbij gingen..
ik dacht al meer aan opgezet spel om door de bmw dominantie die 15 kg terug in de bmw's te krijgen en mss zelfs een rollende start voor race 2 af te dwingen..
Die Seat Leon heeft de aerodynamica van een tank. Op het einde van het rechte stuk komen de BMW er vlotjes voorbij.

BMW rijdt nu zelfs met 15 kg minder dan Seat. Daarenboven zijn RWD wagens vriendelijker voor banden (aangedreven en sturende wielen zijn niet dezelfde zoals bij FWD), wat nog eens extra helpt bij warm weer.

Volgens Yvan Muller had het gewoon geen zin om te proberen positie te verdedigen.
Quote:
In the second race I made a good start and the BMWs made a bad start. I knew that if I could get to the first corner still in front I could lead for a bit – maybe until half distance when our tyres start to lose grip and the rear-wheel drive BMW tyres are okay. But Farfus came passed on lap three and when the other BMWs came I did not defend because if it wasn’t at the first corner they would overtake somewhere else. Fourth place in the second race is the best I could do.
Reply With Quote