View Single Post
  #25  
Old 24-03-2007, 22:21
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
De Porsche 997 GT3 'Cup' heeft als één van de eerste wagens een FIA GT3 Homologatie bekomen. Weissach dus in 'pole position' wat dat betreft. GPR (Pino Sperlinga) heeft naar goede gewoonte nog maar eens bewezen dat hij als preparateur minstens evenwaardige exemplaren kan produceren.

En die wagens zijn dan ook aanvaard door SRO Belgium en zijn (volgens mijn informatie) ook technisch goedgekeurd door de RACB Technische Commissie voor deelname aan het Mediagroep Van Dyck Belcar Kampioenschap. (Effe slikken, want zo'n naam van een kampioenschap blijkt toch een hele boterham te zijn . Marc, Yves, een Gordon, graag. - Oh ja, Voor Ruben een 'Maes', als het effe kan... .)

Alle gekheid op een stokje: GPR werkt sinds vele jaren samen met de mensen in Weissach op racegebied. Zo zijn er nog wel meer in ons Belgenlandje, maar steeds wordt GPR ten onrechte geviseerd. Trouwens: is er iets verkeerd aan het 'aanbrengen van verbeteringen van een basisprodukt?' Me dunkt van niet. Zo ja, dan mogen we die hele GT3 handel afschaffen, om dan nog maar over GT4 te zwijgen. Geen enkele GT3-Viper is nog 'Standaard Oreca', om maar een voorbeeld te geven . Tuners zijn tuners, racers zijn racers, preparateurs zijn preparateurs. Het is hun job om de hele (standaard)handel te verbeteren en de grenzen van de reglementen af te tasten (zonder deze te overschrijven, binnen de regels van een kampioenschap). Zonder de inspanningen van deze teams/tuners/preparateurs hadden we in Belgenland geen kampioenschappen meer...

Mvg,
Dries DS
Reply With Quote