Al een tijdje geleden werden alle bodyparts voorzien van 2 lagen Gunze Sangyo vernis. Maar zoals je weet is het dan de moment om eraf te blijven en alles minstens een goede week te laten drogen. Dat moment is wat mij betreft vandaag gekomen, ook al omdat het samenvalt met mijn paasverlof.
Nu had ik eigenlijk ook al eerder kunnen herbeginnen, want het enige wat ik met de bodyparts gedaan heb is ze gefotografeerd om jullie te tonen hoe ze er nu uitzien. Maar er zaten ook wat beurzen en Ebay-verkopen tussen die wat tijd en aandacht vergen. Loeten heeft trouwens een kit gekocht bij mij, die maandag op de post gaat (dit ter info aan Loeten)...
Voor de rest mogen de bodyparts nog wat verder drogen en heb ik een begin gemaakt van de motor. De kit voorziet bougiekabels (die sowieso te dik zijn en vervangen zullen worden) maar geen brandstofleidingen. De 1/12 Tamiya kits hebben wel zulke leidingen en ik heb me dan ook geïnspireerd op een 1/12 bouwplan om deze 1/20 kit eveneens te voorzien van brandstofleidingen.
Het origineel onderdeel dat op het motorblok gekleefd wordt en waarop de leidingen bevestigd zouden moeten worden voorziet geen bevestigingspunten. Daar moet ik dus iets op verzinnen.
Waar de leidingen verdwijnen onder de aanzuigkelken zijn wél bevestigingspunten voorzien, maar die zijn zodanig dik dat eventuele brandstofleidingen die erover zouden passen een veel te grote diameter hebben. Dus worden ze weggesneden en vervangen door een 0,4mm gaatje waarin de doorzichtige 0,4mm visdraad die ik ga gebruiken precies inpast. Dat is dus al opgelost.
Nu de andere kant nog. Ik zie geen mogelijkheid om een stevige verbinding tot stand te brengen aan het originele onderdeel zonder erin te snijden, en dus snij het stukje weg waaraan de brandstofleidingen verbonden zouden moeten worden en boor een centrale asopening zodat ik er een metalen as kan in bevestigen waarover ik alle scratchgebouwde onderdelen kan schuiven. Dan maak ik 2 ronde schijfjes met de punch 'n die set en snij ik 4 staafjes uit wat plastic sheet waarin 3 gaatjes geboord worden; 1 om over de as te schuiven en 2 om de brandstofleidingen in te bevestigen.
Tenslotte worden alle huisgemaakte onderdelen over de as geschoven en afgesloten met het origineel uiteinde van het onderdeel. Nu kan ik ook aan deze kant 8 brandstofleidingen bevestigen, zoals je er op de laatste foto al 4 kan voorgesteld zien (aan de andere kant komen er nog 4 natuurlijk).
Tot de volgende update!