Ik vond het gisteren qua organisatie goed, er was goed veel volk. Maar niet zo veel als op de Formule Renault days, want daar is het koppen lopen en aanschuiven als je door de paddock wilt.
Wat de auto's betreft: vond het een heel gevarieerd veld enkel te veel Porsche's, tevens kon ik na een kwartier als niet meer volgen waar de Moslers bleven. Het enigste wat ik gehoord had via de luidsprekers was dat de Mosler van Lemeret problemen had en toen reed er een koppel wagens voorbij en ja dan versta je niets meer. Wat mij ook opviel is dat de wagens zoals de PK Corvette en dan Aston Martin zo hoog hingen, en vandaar ook de "Roll" zoals eerder aangegeven. Vind ik een beetje spijtig, een race wagen moet het circuit bij wijze van spreken lichtjes schuren. Over het geluid: ik vond het een beetje triestig, vorig jaar bij de GT1's als de corvette's en de Marcos voorbij kwamen, daverde uw hele lichaam. Nu hoor je ze amper aankomen, enkel de Vipers aangezien hun uitlaat langs zij ligt. Het verbaasd me ook dat ze zo veel trager leken, ik wist wel dat gt3's iets trager gingen zijn. Misschien dat schijn hier bedriegt mede door het geluid. Eigenlijk vond ik de eerste BTCS race iets leuker om te zien, de strijd van voor tussen de Jaguar en de Renault Mégane was aangenaam om volgen. Maar zoals hier eerder al aangegeven zal het nieuwe belcar seizoen nog moeten evolueren, niet vergeten dat de Mosler's er snel uitlagen. Wie weet konden zei Kumpen en Longin het vuur nog wat aan de schenen hebben gelegd.
mvg Gèrre
|