View Single Post
Old 05-04-2007, 06:54
Dipp Dipp is offline
De Paddock Rookie

Is dit verantwoord ?

Op autosport.be het volgende gelezen.

Quote:
Zolder. De zon scheen binnen bij de familie Theuwissen. Vader en grootvader straalden ervan. Valérie, negentien lentes jong, had haar eerste echte autorace erop zitten. ’t Ging moeilijk. “Voordien heb ik “indoorkarting” gedaan en ik wilde het grote werk eens proberen. Vader huurde eerst een Formule Renault 1.6 en daarmee reed ik wat rondjes op de testdag (15 maart) vorige maand. Het leek me te zullen lukken, maar tijdens de oefeningen voor de echte race was ik wel overrompeld. De eerste keer in zo’n éénzitter, zo helemaal alleen op die wijde piste, waar maar één ideale lijn is, dat was andere koek. Ik voelde me precies een kosmonaute in gewichtloze toestand. Ik remde te vroeg, gaf te laat weer gas, verloor aan snelheid en gebruikte soms maar de helft van de wijdte die zo een baan biedt aan een ervaren iemand.”

Valérie kijkt positief terug op die eerste race-ervaring in toevallig “The First Race” in Zolder waar Pascal Witmeur (Belcar) en Christian Lahaye (BTCS), voor de eerste keer dat beide formules op één dag werden gereden, mogen spreken van een ongemeen sportief succes. In de eerste race eindigde ze 11de op één ronde van de winnaar en in de tweede race maakte ze een spin, dacht dat ze verkeerd remde maar een geblokkeerde versnellingsbak lag aan de oorzaak daarvan. Eind eerste ervaring.
Mijn vraag : Is dit verantwoord ? Moeten er dan echt geen minimumeisen gesteld worden aan de piloten ???
Reply With Quote