21-04-2007, 17:51
|
 |
De Paddock Enthousiast
|
|
|
|
.....
Quote:
Hartley van start tot finish - Eurocup Formule Renault 2.0 race 1
Polesitter Bredon Hartley (Epsilon Red Bull) heeft de eerste wedstrijd van de Eurocup Formula Renault 2.0 2007 gewonnen. De Nieuw-Zeelander ging de franse rookie Tristan Vautier (Graff Racing) en Nederlander Henki Waldschmidt (Prema Power Team) vooraf.
De start verliep goed voor de leiders. Daarachter ging het echter mis en gingen enkele piloten door het grind. Jon Lancaster (SG Formula) en Felipe Lapenna (BVM Minardi) kwamen met elkaar in aanraking en lieten veel brokstukken achter op de piste. De safety-car diende daarop in de baan te komen na de 1ste ronde.
Brendon Hartley wist zijn eerste plek te behouden voor Tristan Vautier, Henki Waldschmidt, Oliver Oakes (Motopark Academy), Nelson Panciatici (SG Formula), Markus Niemela (BVM Minardi Team), Jaime Alguersuari (Epsilon Red Bull), Frank Kechele (Motopark Academy), Oliver Turvey (Jenzer Motorsport) en Tobias Hegewald (Motorsport Arena).
Met de vierde doortocht werd het veld opnieuw losgelaten. Alguersuari ging voorbij aan Oakes terwijl Kechele een fout maakte die hem vier plaatsen kostte. Aan de kop bouwde Hartley zijn voorsprong uit tot 1”7 op Vautier. Vautier toonde zich op dat moment de meerdere van Waldschmidt et Panciatici in een gevecht met drie.
Ronde na ronden werden de verschillen groter. Kechele kwam terug in de punten door voorbij te gaan aan Pic. De verschillende posities waren druk bevochten tot aan de finish. In de 13de ronde nam Turvey de 7de plek van Oakes over. Op zijn beurt vond Kechele een opening bij Hegewald en nestelde zich op de 9de plek.
Buiten de punten eindigde het duel tussen Andrea Caldarelli en Martin Plowman in een aanrijding waardoor beide Prema Power Team piloten moesten opgeven.
Brendon Hartley : «Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Ik had zeker niet verwacht het seizoen te beginnen met een overwinning ! De zaken gaan echt goed binnen het team van Epsilon. Ik heb nog geen enkel probleem gehad op de wagen sinds ik bij hen rij. Ik moet geconcentreerd blijven voor de 2de race.»
Tristan Vautier : « De Eurocup is op het punt van de kwalificaties zeker en vast een heel verschil in vergelijking met het Franse kampioenschap, Hier moet je twee vrije rondjes vinden tijdens de kwalificaties wat niet eenvoudig is. Tijdens de wedstrijd is het verschil niet zo groot omdat de verschillen ook hier ronde na ronde groter worden. Henki was niet ver af voor de safety car maar met de herstart kon ik een klein gaatje slagen…»
Henki Waldschmidt : « Dit podium is een goed resultaat nadat de trainingen op donderdag moeilijk verliepen. Ik heb nog niet veel kunnen rijden maar de wagen was vrij goed. De wedstrijd is goed verlopen. »
|
|