View Single Post
Old 23-04-2007, 08:43
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Mijn evaluatie na 3 dagen WSbR....

- Opnieuw prachtig week-end voor de toeschouwers vermoed ik. Het publiek was inderdaad anders dan pakweg op een Belcar week-end. Veel diverser en dat maakt het voor mij veel leuker. Veel mensen bleven toch onder de indruk van een Formule 1 auto.

- Over de wedstrijden. 2.0liters waren vooral in het achterveld mooie gevechten te zien. 1.6 vond ik persoonlijk niet schitterend maar Stala heeft knap gereden. Jammer van de bloedarmoede in die klasse.
Clio's heb ik niet gezien maar blijkbaar werd er toch heftig deur aan deur gevochten voor elke plek.

- Méganes waren in mijn ogen (ik ben niet objectief maar soit) het leukst om zien. Mooie race gezien van Dhouailly (Race 2), Rossi (Race 1), Meichtry (Race 2), Enjalbert (Race 1 & 2), Horion (Race 2)... Zal zien dat ik nog wat beelden kan online zetten van de carambol in de Ickx in de eerste ronde.

Over de pitstops in de Mégane Trophy: De piloten die met z'n tweeen rijden kunnen echt niet concurreren tegenover die alleen rijden....Wij (Kuppens/Horion) moeten een rijderswissel (minstens 15 seconden) + tanken uitvoeren in dezelfde tijd als de andere enkel moeten tanken...Onmogelijk.

Daar moet iets aan veranderen. Gelukkig zijn ze komen luisteren naar ons en gaan ze het bekijken voor de volgende race.

Tot slot Matthieu Lahaye (Mégane) rijdt echt als een kamikaze...Twee wagens plat gereden en hij stak nog in de banden met de kwalificatie..
Reply With Quote