View Single Post
Old 29-04-2007, 09:29
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Pinzie View Post
Als het team het juiste besteld, maar verkeerd opgestuurd krijgt, is het team volgens mij niet in fout...
Dan werk jij duidelijk niet in de sector waarin ik werk. Ik onderhoud en ontwikkel op een software platform dat medische studies beheert. In die sector komt het er op neer dat je alles wat mogelijk maar kan gebeuren moet kunnen opvangen. Dat betekent dat je backup-en recovery procedures klaar moet hebben liggen voor just-in-case (ook wanneer heel het kot afbrandt!!).

Als je als een team werkt op een project (software, bouwonderneming, rally, of whatever), en je hebt de ambitie om op het hoogste niveau te willen meespelen, dan moet je dingen voorzien en scenario's uitbouwen die je toelaten om op de gepaste manier te reageren als er iets fout gaat. Alleen dan kan je de continuďteit van je project verzekeren. In dit specifiek geval: ik zou denken dat een linker- of rechter draagarm in stock hebben liggen niet zo afgrijselijk veel geld kan kosten? Als je het totale budget van het project even voor ogen houdt, dan kan deze - in mijn ogen bagatel - in elk geval het hele project doen mislukken.
Dáár gaat het hem om.

Ik weet ook wel dat een team niet een hele auto in wisselstukken kan aankopen en stockeren, maar de stukken die regelmatig moeten worden vervangen zouden ze tenminste toch moeten kennen. Reageer dan daarop, en zit niet te wachten tot iets gebeurt. Dat is mijn mening hierover.