ff tijd gevonden om hier enkele sfeer fotootjes te posten!
In de gietende regen in België zijn we met een vol uur vertraging vertrokken, terwijl we hier in Boekarest een zeer aangename 30° hebben!
Na een dolle rit met -hoe kan het ook anders- een Dacia Logan midden in de avond spits van het vliegveld naar ons hotel op 10min wandelen van het Paleis.
Een rit van 1.40u met veel getoeter en puffen in een auto zonder airco...
Vanop ons balkon hebben we een praaaachtig zicht op het Paleis! écht zaaalig, nooit van men leven z'n machtige building gezien!
Woensdag avond hebben we het niet kunnen laten om al eens te gaan kijken richting track en paddock. De track is nog steeds volop in opbouw, er word letterlijk dag en nacht gewerkt om alles klaar te krijgen.
Nog muren, FIA draad, bandenstapels, tribunes, ... plaatsen in bochten waar tot woensdag nog verkeer overmocht...
Terwijl bouwvakkers de curpstones aan het leggen zijn, zijn de schilders de lijnen aan het spuiten. Trailers rijden aan en af voor video schermen, toiletten, ticket offices, vip tenten, enz enz...
In de paddock nog maar weinig leven, de teams waren mondjesmaat aan het arriveren ...
Vandaag hebben we Romenië écht gezien; met de trein naar de karpaten gereden en o.a. kastelen bezocht.
Eén ding is zeker het is hier veel meer ontwikkeld op alle vlakken dan iedereen denkt, OK er is nog werk aan de winkel, veel werk. Maar de meesten hebben een totaal verkeerd beeld over Roemenië...
De weersvoorwachtingen slagen compleet om voor het weekend! Er is regen opkomst voor zat en zon!
Dat in combinatie met de -volgens mij- niet normaal nauwe straten en vooral knettergek smalle bochten gaat het één groot spectakel stuk worden dit weekend!
Spijtig genoeg verwacht ik een crash festival 1e klas! laat ons hopen van niet!
Ik ben nog nooit in Monaco of Macau geweest en weet dus niet hoe gek het kan zijn op een street race track, maar de laatste bocht gaan ze volgens mij morgen al mogen verbouwen...