Quote:
Originally Posted by Coach Ep
Ook jammer dat Ekstrom gepiepeld werd - bij zijn eerste stop was de SC net op de baan verschenen, de pitstraat dus gesloten en Mathias moest aan het einde van de pitstraat voor het rode licht wachten totdat het hele veld gepasseerd was. Voldoende nadeel lijkt mij, maar nee, Herr Haug was zichtbaar gepikeerd en dus moest Ekstrom nogmaals naar het strafbankje. Een waarschijnlijke 4e en mogelijk een podiumpositie door de neus geboord ... 
|
Volgens mij was de straf voor Ekstrom een van de weinige dingen die correct zijn uitgevoerd tijdens deze race. Een race die een blamage was voor de koersdirectie die onder leiding stond van Roland Bruynseraede.
De pitcrew van Audi had tijd genoeg om Ekstrom te verwittigen. Een coureur volgt zijn crew normaal gesproken blindelings. Dus dat hij binnenkomt als het rood is valt hem niet te verwijten. Zijn teammaten aan de muur des te meer.
Quote:
Audi accept Ekstrom penalty
"We were having big communication problems with that car," he said. "It's difficult when we can't talk to the driver.
"But the pit was closed, and he wasn't allowed to come in. It was a mistake."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/59027
|
De blunder met de SC mag volledig op het conto worden geschreven van racecontrol. Die kerel stampt pas op het gas als hij het seintje krijgt van racecontrol. M.a.w., Roland Bruynseraede en zijn vriendjes van de DMSB zijn hiervoor verantwoordelijk. Niemand anders dan Roland Bruynseraede en de DMSB bepalen het verloop van een SC-procedure. Dat ze een 2de SC-procedure nodig hebben om de fouten uit de eerste SC-procedure recht te zetten is een blunder/fiasco van de bovenste plank.
Norbert Haug en Dr.Ulrich gaven niet veel commentaar op deze fout, ben echter zeer benieuwd wat we de komende week lezen in de MSA

Viavia zullen beide fabrikanten hun ongenoegen uitspreken over deze kwestie.
SC-procedures? Blijkt toch niet zo simpel te zijn voor ons Europeanen. Wellicht een studie(snoep)reisje naar IRL en NASCAR regionen?