Vandaag zijn er enkele nieuwe reglementswijzigingen voor de BELCAR bekend gemaakt:
Quote:
De Corvette, de Viper en de Aston Martin worden voor de derde Belcar-race van het seizoen in Spa lichter. Op deze 3 auto’s mag 60 kg lood weggenomen worden.
De Mosler van GRI, die afgescheiden de vorige race in Donington won, krijgt voor het treffen in Spa een dubbele bride van 40 mm in plaats van een enkelvoudige restrictor van 60 mm.
De Corvette van PK Carsport, die ondanks een te trage laatste ronde in Donington als tweede werd geklasseerd, mag voor Spa 10 mm lager liggen en wordt bovendien 60 kg lichter. De bride blijft op 75 mm. Die wijzigingen (min 60 kg en 10 mm lager) gelden ook voor de Dodge Viper.
Voorts is beslist dat de teams met een Porsche 997 GT3 Cup MY06 de “upgrading kit” mogen monteren.
RACB Sport en SRO hebben wel beslist om het intussen beruchte art. 8.3 van het sportief reglement te schrappen
|
Voor het volledige artikel:
www.pitstop.tv
Met een ongewijzigd reglement had ik niet al te veel problemen maar met deze wijzigingen anders wel. De Porsches hebben niet echt een kans in Spa vanwege hun mindere vermogen, dus rekende ik op de Moslers en de Vipers om PK Carsport partij te geven. Maar nu de Moslers nog meer gerestricteerd worden en de Vipers geen grotere tank of dergelijke mogen monteren denk ik dat de PK Corvette met de vingers in de neus naar de overwinning zal rijden.
Quote:
Voor de volgende wedstrijd op Spa-Francorchamps hebben 2 Italiaanse Dodge Viper (met gentleman drivers) zich ingeschreven. Deze zijn uitgerust met sequentiële versnellingsbak (toegelaten in Italië maar niet gehomologeerd door de FIA). RACB Sport en SRO Belgium hebben hun inschrijving aanvaard (divisie Guest) en hun gevraagd een handicap gewicht van 70 kg toe te voegen om het voordeel van deze sequentiële versnellingsbak te drukken en op alle andere punten strikt de technische fiche van de FIA op te volgen.
|
BRON:
www.racingworld.be