En toch, ik snap geen bal meer van de GT3-gedachte. Ergens moet ik de trein gemist hebben

Ik zie door de lokale GT3 uitzonderingen de baan niet meer
Dit is toch voor geen enkele liefhebber meer te volgen, dan wel reglementsverandering en dan weer niet. Die wel wat erbij, de ander nog niet maar die mag dan weer andere banden steken, Italiaanse GT3's vallen in de categorie guest (op zich nog te begrijpen) met een pak extra gewicht erbij? In het FIA GT3 mag men alleen auto's betrekken van de aangewezen producent. Op lokaal gebied mag men dan zelf weer een GT3 in elkaar knutselen, zie de verschillende specs in Porsches en Vipers. Tussentijds ligt de "fiche" voor een bepaalde wagen hermetisch vast, de andere wagen kan op de gekste momenten nieuwe eisen opgelegd krijgen.
En zo is de lijst van afwijkingen, speciallekes en uitzonderingen een dik boekwerk aan het worden waar de bijbel of de koran jaloers op zijn

Die eerste mooie gedachte van 1 klasse met een Europese hoofdserie en haar diverse lokale afvaardigingen ligt volledig in barrels.
Dus ja, sportief kunnen we 2007 alvast afschrijven. Daar is geen touw meer aan vast te knopen. Zullen we het dan maar weer een overgangsjaar noemen?