De crash heeft nix te maken met onoplettendheid of fout van viso
Ik was dus daar in Magny-Cours in de adelaide hairpin, Toen Zuber en glock crashte werd de safety car ingeroepen net op het moment dat het hele pak in de adelaide zat, iedereen was daar dus iedereen aan het inhalen op dat moment word de safety car uitgestuurd en is inhalen dus verboden, hierdoor moest iedereen hun inhaal poging stopzetten en was er grote verwarring wie er nu eigenlijk voor wie rijd. In deze verwarring is Viso op Ammermüller gereden. Vanuit mijn standpunt zag ik Viso wegschieten en verdwijnen achter een paar bomen en achter de muur. Achteraf op de herhalingen op het scherm dat voor ons stond was te zien dat enkele baankommisaren enorm veel geluk hebben gehad en dat viso op zijn wielen geland is op de service road achter de muur, om dan een 200 meter verder te schuiven en tot stilstand te komen tegen een reclame paneel. De race werd wel gewoon verder gezet achter de safety car, er werd pas na 3 ronden een rode vlag gegeven. Viso heeft ook nog veel geluk gehad dat de takelwagen die normaal op die service road staat op dat moment juist weg was.
|