Quote:
Originally Posted by Mark
Wint Nunez een van de wedstrijden van de WSbR 3.5? Leuk voor die jongen maar dat zegt meer over het gemiddelde nivo van de WSbR 3.5 coureurs dan over Nunez. Het palmares van Nunez is niet echt overtuigend te noemen. Mag ik zeggen dat WSbR 2007 van een slechte jaargang is?
Dutch F1 hopefull van der Garde (mogen wij Dutchies nog ergens een houvast aan hebben?  ) kan in dit veld geen deuk in een pakje boter slaan. In de F3 bij ASM lukte het ook al niet. Na 1/2 jaar WSbR 3.5 krijgt die van mij het predikaat: te licht bevonden. Toppers presteren vanaf race 1, krabbers na een eerste seizoen of zo
Idem dito voor Baguette en Herck, 3.5 is een maatje te groot.
Bij de Meganes zien we dan opeens Franchi op de eerste plek, ook leuk voor die gast maar slechts 21 deelnemers?  Heeft het concept WSbR zijn top bereikt en zien we een dalende tendens?
@JPMontoya
Uit welke wagen komen de beelden van de Meganes? Zie Kuppens niet terug bij deelnemers.......
|
Ik ga me niet uitspreken over de kwaliteiten van bepaalde rijders, maar hou er rekening mee dat een rijder op korte tijd enorm kan verbeteren. Een piloot heeft een goede ingenieur nodig, met wie hij niet enkel een vertrouwens- en vriendschapsband kan creëeren, maar ook eentje die zijn vak ook verstaat. Op technisch vlak zal de ingenieur zijn vak misschien verstaan, maar hij zal aan de rijder niet kunnen uitleggen wat hij moet doen om 1 seconde sneller te rijden. De meeste ingenieurs houden het bij een simpele "in die sector verlies je tijd", terwijl de topingenieur aan zijn rijder kan zeggen dat hij in die bocht vroeger op het gas moet, tussengas moet geven, etc, etc. Met dat eerste gegeven is een rijder niks, want hij gaat op alle mogelijke manieren proberen om sneller te gaan. En dat kan zelfs een averechts effect hebben. Met dat tweede gegeven kan een rijder veel meer doen. En zo kan je tijdens één testdag al heel wat vooruitgang boeken...