Quote:
Het team van Anthony Kumpen en Bert Longin had alle registers opengetrokken om zijn gelijk te bewijzen voor het Hof van Beroep van de FIA in Parijs. Het dossier van PK bevatte ondermeer een verklaring van Pratt & Miller, waarin de constructeur van de Corvette C5-R zegt dat de benzinetank “op het ogenblik van de verkoop (aan GLPK, het ging om chassis #1 nvdr.) niet vervangen was” en dat “Pratt & Miller geen enkel ander fuel cell geheel aan GLPK verkocht heeft sinds de aankoop van de auto”.
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2319
|
Volgens mij chassis nr. 11

Deze zaak gaat helemaal nergens meer over, ik hou er een wrange smaak van over in mijn mond. Er zijn toch wat zaken in het betoog van PK Carsport (
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2320 ) waarop je kunt zeggen dat de FIA haar eigen procedures niet kent (What's new

) en PK Carport ter goeder trouw heeft gehandeld.
Als idd de originele tank van P&M erin zit, waarom is dit dan nooit ter sprake gekomen tijdens het seizoen 2005? Wie er uiteindelijk gelijk heeft, dat kunnen we eigenlijk pas beoordelen als we de uitspraak van de FIA kennen. Gevoelsmatig zeg ik dat PK Carsport ditmaal goed genaaid is door de FIA.
Dit geval is trouwens weer een mooi voorbeeld van het amateurisme van een bond en haar vrijwilligers en het professionalisme van de teams. Die werelden komen steeds verder uit elkaar te liggen, de conflicten worden steeds erger.
Wat betreft de temperatuur van de brandstof, als dat idd zo streng is omschreven waarom zijn er dan geen (geijkte) climate-rooms op de circuits? Je kunt iets wel heel stellig eisen in je reglementen, dan is dat ook van toepassing op de keuring/controle

De technische controle is altijd bij omgevingstemperaturen in de buitenlucht of in een of ander oud rot gebouwtje.
We gaan de gang naar de Franse rechter nauwlettend volgen