Quote:
Originally posted by airco
euhm wederom nie volledig voor 100% juist ...
GBA is voor 54% eigendom van Ajax ... ze hebben dus een gewone meerderheid van de aandelen ... theorethisch gezien zijn ze dus de baas
Anderlecht is voor 65% eigendom van de Fortis-groep (ex-generale bank) ... Vermits de Fortis-groep ondertussen in Nederlandse handen is (Vraag me nie juist welke bank-verzekeringsgroep) zijn ook op Anderlecht de hollanders baas
Als je echter eens iets verder kijkt dan die getallekes, dan zal je merken dat de eerste degelijke steun van Ajax een paar spelertjes was (waarvan Mokoena het grootste Talent ). Al de rest (in de kranten grof opgeblazen onder de vorm van schulden toedekken) was eigenlijk niet meer dan de prijs voor de aandelen. En excuseer, maar dan moet me nog de volgende opmerking van het hart ... GBA heeft de voorbije 2 jaar 450 miljoen geinvesteerd in een nieuw stadion, omdat de stad haar plichten als eigenaar van een stadion niet nakomt ... Excuseer, maar met die 450 miljoen waren we nog altijd onze eigen baas geweest, en had Ajax nog hun begin-aandeel in GBA van 21% gehad.
Dan gaan ze zeggen dat ik hier zeg dat het stad GBA 450 miljoen had moeten lenen ... Nee, ik zeg dat ze hadden moeten investeren in hun patrimonium, zijnde het Olympisch stadion (100% eigendom van de stad, alhoewel er 450 Miljoen GBA-geld in zit nu)
Ik weet nie zene, mor als ik bovenstaande getallekes lees, en ik lees dan uwe kritiek ... Mag ik dan eventjes cynisch zijn ... Antwerp heeft 200 miljoen schuld kwijtgescholden gekregen van de stad ... Dus nu heeft antwerp bij de stad nog een renteloze lening (waarom zouden ze ze terug betalen) van 500 Miljoen ... Excuseer, als ge dat optelt dan hadden ze zonder de tussenkomst van het schoon verdiep in Antwerpen al lang eigendom geweest van een of andere buitenlandse club ... En dat is een waarheid die geldt voor heel veel Belgische voetbalploegen ...
Dus stop mee wenen over ...
- ik heb nummerke 1 op mijn papierke van de voetbalbond
- dienen is eigendom van ...
- dienen heeft da gekregen, en wij nie ...
==> kijk gewoon naar de voetbal die er is de zondag, that's what count's after all.
airco
|
Ge moet u ni zo excuseren.....
Swat, kgaan ier ni té die pop ingaan want dan komen er van die ellenlange discussies die nergens toe leiden.
Dat de beste moge winnen!!!