View Single Post
Old 31-07-2007, 11:18
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Hoewel ik al eerder mijn ongenoegen heb geuit over de tarievenpolitiek van deze 24u van Spa, maak ik graag nog even een samenvatting van het prijzenlabyrinth:

Voorverkoop (en ter plaatse vanaf donderdag)
On-line of via in Walloniλ of Brussel gelegen voorverkoopkantoren
Volwassene: 30€ inclusief onoverdekte tribune
30€ supplement paddock
Jongere -14j: gratis inclusief onoverdekte tribune ιn inclusief paddock
Bemerkingen:
• Stel, je hebt een zoontje/dochtertje van 10, die stuur je niet zonder begeleiding de paddock in, dus als volwassene betaal je uiteindelijk toch 60€
• In het on-line systeem had ik niet het volste vertrouwen, maar dat is uiteraard persoonlijk
• Het best bereikbare voorverkoopkantoor was de RACB/RACE in Brussel, daar werd ik echter vriendelijk en in correct Nederlands doorverwezen naar.....de on-line voorverkoop of de Total stations, in de Aarlenstraat 53 bleek het niet mogelijk tickets aan te schaffen
• De Total stations kon je al evenmin kaarten bestellen, tenzij via..... het on-line systeem

Ter plaatse (vanaf zaterdag)
Volwassene: 30€ zonder tribune
30€ supplement paddock
5€ supplement onoverdekte tribune
Jongere -14j: tja, die is op enkele dagen tijd volwassene geworden en betaalt het volle
tarief (die info was ook te puren uit de Total24 webstek, dus geen veras-
sing, maar daarom niet minder onbegrijpelijk)
Jongere -10j: over deze categorie medemensen was officieel nergens iets te bespeuren,
maar deze gelukzakken mogen gewoon gratis binnen
Bemerkingen:
• Het gegoochel met die jongerentarieven en de variatie in leeftijden (voorverkoop vs ter plekke) vat ik niet zo best, maar wij hebben dat creatief kunnen oplossen

Parking:
Op ιιn jaar tijd stijgt de prijs van 8€ naar 15€, en dan maar beweren dat de inflatie stabiel blijft.
Nu ja, nog 3€ erbij en het parkeertarief van Le Mans is bereikt.

Mijn suggesties:
• zorg ervoor dat de inhoud van tickets voor volwassenen en jongeren hetzelfde is
• er mag inderdaad een prijsverschil (of inhoudsverschil) zijn tussen voorverkoop en ter plekke, maar hou het binnen redelijke perken
• zorg voor een beter georganiseerd en toegankelijk voorverkoopsysteem
Allemaal niet zo moeilijk toch
Reply With Quote