Quote:
Originally Posted by Integra
Over die kleine spoiler, dat is nu eenmaal gewoon het reglement dat die even breed is als de "windshield." Daarom dat ook de Saleen die kleine spoiler heeft, slecht argument dus.
|
Sorry, maar wat jij hier schrijft, is niet correct.
Bekijk de achtervleugel van de introductie van de Maserati MC12 eens beter.
Zo groot was de achtervleugel bij het debut te Imola, in 2004.
Vervolgens vraagt FIA om neus te verkorten.
Quote:
First Day Of Testing For The MC12 "GT1"

25/01/2005 - Paul Ricard - First day of testing for the Reparto Corse Maserati at the Paul Ricard circuit in the South of France.
...
The car differs from that used in 2004 as regards: the shortened nose to obtain the 4.990 mm maximum length, a reduction of the aerodynamic surface area, the fitting of an undertray between the wheels, the re-positioning of exhaust system, the use of carbon brakes and traction control and the removal of the minimum height clearance.
|
En de achtervleugel moet verkleind worden.
Quote:
Two MC12s Lead The Field At Monza
09/04/2005 - Monza - The FIA GT championship began in the best of ways for Maserati. The Vitaphone and JMB teams each had one car on the front row with the other two MC12s in rows two and three.
...
The team had to race under new regulations (the FIA had ruled that the rear wing had to be smaller in size) and were luckless in trying to set a fast lap.
|
Het minimum gewicht is in de loop van het eerste volledig seizoen ook geregeld aangepast om de MC12 minder snel te maken...
De Maserati is dus artificieel vertraagd door FIA, wat duidelijk aantoont dat de wagen niet volgens de geest van het reglement ontwikkeld is

Met belachelijk mini vleugel tot gevolg.
Vergelijk dit gewoon met

Ja, de Murcielago rijdt met een bredere en hogere vleugel dan reglementair toegestaan