View Single Post
Old 06-08-2007, 00:43
Evil Fuzzy Evil Fuzzy is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Integra View Post
De Lambo is toch de enige uitzondering op de regel? Voor de rest, breedte spoiler = breedte windshield
De max. breedte van de spoiler is de breedte van de voorruit (in het midden van die ruit gemeten) + 300mm. Daarnaast mag de spoiler niet breder zijn dan 1900mm of breder dan de auto is ter hoogte van de achterwielen.

De kleinere achterspoiler voor de Saleen was een penalty omdat ze niet genoeg straatversies verkocht hadden, als ik mij goed herinner.

Trouwens, de Maserati is ook nog eens te breed: 66mm om precies te zijn, na de veranderingen aan de neus van de wagen (ervoor was hij nog breder), hetgeen door de FIA bestraft wordt met ballast.

In het hele Maserati-verhaal stoort mij toch iets. De jongens bij Maserati ontwerpen een racewagen en maken er later een straatversie van. En toch slagen ze er niet in, ondanks het feit dat ze niet gehinderd werden door de afmetingen van een eerder geproduceerde straatwagen (de Enzo waarop de Maserati gebaseerd is, is immers een stuk korter en smaller) om de wagen volgens de reglementen te bouwen. Toeval? Conspiracy-theorie of niet, je moet behoorlijk zeker van je stuk zijn om zoiets te riskeren.
Reply With Quote