Quote:
Originally Posted by crosserke
Mooie overwinning van Carsport!!Wat me wel verbaasde is dat de wagens niet meer binnen de piste moeten blijven.Heb op de raidillon 2 uur staan kijken en de Maserati's waren zowat de enige die binnen de lijnen bleven.De meesten sneden gewoon af rakelings naast de bandenstapel.
De Ferrari races in het voorprogramma waren nog erger met enkele zware crashes tot gevolg.Vrijdag heb ik daar zelfs baanposten moeten zien springen voor hun leven onder safety car!!De auto die ze op een veilige plaats aan het duwen waren bleef dan ook staan op de top van de raidillon met hachelijke standjes tot gevolg.
|
Quote:
Zoals de vorige schrijver al had gezien, inderdaad zeer gevaarlijke situaties rondom de radillon. Vanaf de tribune inderdaad goed e zien a. hoe gevaarlijk het was tijdens de periode onder geel. De baanposten moesten inderdaad springen. Daarnaast het voordeel wat sommige auto's behalen op dat deel. Als je af snijd is de rechte lijn snelheid veel hoger dan die van de auto's die netjes binnen de lijnen blijven.
Organisatie: doe hier iets aan. Het is niet fair ten opzichte van de deelnemers die zich netjes aan de "baan" houden.
|
Ik vond heel deze situatie ronduit belachelijk. Er waren een paar rijders die het netjes hielden, maar bijna 95% scheerde de top van de Raidillon volledig af. Zoals hierboven gezegd is het snelheid aan Les Combes veel hoger.
Ook aan de 'Bus-stop' chicane, bij het uitkomen rijdt opnieuw 95% van de rijders langs de curbstones heen. Alles tesamen wint die 95% toch zeker 1,5 a 2sec per ronde.
Die bewuste pit-ingang dan nog. Ik heb een paar uur aan de chicane staan kijken, ik heb hier toch wel een paar bijna-accidenten gezien, oa met de Maserati #1, een paar keer was er een duidelijk contact. Ze zouden beter die pitlane veel vroeger laten beginnen, een eindje voor het indraaien van de chicane...
Hopelijk is het volgende jaar -na verbouwing #26...- veel beter!