View Single Post
  #48  
Old 20-08-2007, 13:07
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Conclusie: wat LMS nodig heeft, is een organisatie die de prestaties van de auto's gelijktrekt (vooral in LMP1 en GT1). En natuurlijk wat meer publiek.
De oorzaak voor dominatie in LMP1 is redelijk duidelijk: Peugeot is het enige fabrieksteam. Daarom kunnen ze het technisch reglement ten volle uitbuiten: diesel motor (met huidige regels groot vermogen voordeel) en coupe chassis (superieure aerodynamica).

De dominatie in GT1 is ook logisch: Oreca is als een fabrieksteam. Ze ontwikkelen de wagen zelf en hebben 2 toppiloten. De Saleen is ook een perfect basis voor een snelle wagen: middenmotor en lange achterkant (goede aerodynamica).

In GT2 is RML gewoon het meest ervaren team. De professionele aanpak zorgt ervoor dat zij bijna als enige snelheid en betrouwbaarheid kunnen combineren. Ze rijden al sinds 2004 met een Lola (sinds 2005 met de B05/40) en telkens met Newton en Erdos als piloot.
Reply With Quote