View Single Post
  #52  
Old 20-08-2007, 15:35
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Henri Pescarolo is woest op de organisatie omdat die in hun reglement een duidelijk voordeel geeft aan wagens met een dieselmotor.
Pescarolo roept graag Hij vergeet gemakkellijk dat fabrieksteams over een grotere budget beschikken. Peugeot en Audi kunnen dagen in windtunnel ontwikkelen terwijl bij Pescarolo aerodynamisch updates op een landingsbaan getest worden.
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
ACO heeft er in het verleden voor gezorgd dat de Audi R8 minder snel ging en het resultaat is bekend: een mooie strijd tussen Audi en Pescarolo, en tijdens de LMS-races boden Creation, Zytek en Dome ook heel wat tegenstand.
ACO heeft R8 niet trager gemaakt. Dat heeft Audi zelf gedaan door te kiezen om geen LMP1H wagen te bouwen.
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Porsche heeft al laten weten dat het voor hen onmogelijk is om een benzine-LMP1 te bouwen die sneller gaat als de Audi's en de Peugeots.
Porsche kennende komen ze pas met een LMP1 wagen op te proppen als benzine wagens bevoordeeld zijn. Idem zoals ze speciale een LMP2 wagen gebouwd hebben voor ALMS, wetende dat een lichtere wagen bevoordeeld is t.o.v. LMP1 op de meeste Amerikaanse circuits.
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Iedere constructeur die zich dus wil bewijzen in Le Mans, moet een Diesel laten rijden.
Dit jaar wel, volgend jaar misschien niet meer. Binnen 2 jaar moet je misschien een elektrische hybride wagen bouwen om te kunnen winnen. Dan zullen prive-teams ook klagen dat enkel constructeurs dit kunnen. Idem met directe injectie benzine motoren in het verleden (Audi R8 FSI).
Reply With Quote