Quote:
Originally Posted by ikke
die 10000 is echt wel heel optimistisch. Gisteren ook 25e betaald met plezier zelfs maar wie die 10.000 geteld heeft moet toch zijn machineke eens laten nakijken.
|
Ik vrees er ook echt voor. Vandaag even de kranten doorgenomen: twee blz. in Het Belang Van Limburg, maar die krant is dan ook mediapartner en dé Vlaamse Autosportkrant, Een klein stukje in De Sportwereld (Nieuwsblad/Het Volk), Nada in HLN (toch dé grootste Vlaamse krant), Nada in De Morgen (maar da's dan weer het clubblad van Groen) én, maar da's verontrustender, niks in Le Soir. Als de Franstalige kranten een autosportevenement van dit formaat negeren.

Al zal La DH weer volgestaan hebben met verhalen van Olivier De Wilde over Bourdais.
De kranten zijn misschien geen accurate barometer voor de toeschouwersopkomst, maar toch... Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat men het weer verkeerd heeft aangepakt. De marketingcampagne is gewoon te laat begonnen en bovendien te weinig "below the line".
En laat ons eerlijk wezen, in tegenstelling tot wat bij onze Noorderburen momenteel aan de gang is, is autosport niet "hot" in Vlaanderen. Waarschijnlijk een spin-off van die typisch Vlaamse valse bescheidenheid.