Quote:
Originally Posted by JPMontoya
30 000 mensen vandaag...
|
Laat, ik het heel voorzichtig stellen..........tijdens andere evenementen op CZ komt ook weleens het getal van 30.000 bezoekers per dag voorbij. Toch was het vandaag erg rustig voor een dergelijk evenement.
In de eerste linkse (binnenkant) stonden vandaag nauwelijks 500 man te kijken tijdens de wedstrijd. Op de tribune Gold (capaciteit +/- 1250 man) in de eerste linkse zaten tijdens de wedstrijd geen 300 bezoekers.
Idem dito voor de aantallen op zaterdag. Als bezoeker de dag doorgebracht in de Villeneuve. Vanaf insturen Villeneuve tot uitsturen Villeneuve stond er maximaal 1 rij personen. Tel een meter de man en je komt met moeite aan de 200 man.
Top:
-Champcars zijn veel sneller dan ik verwacht had. De WSbR 3.5 reden vorig jaar een 1.17...........nu met de tragere chicane zitten de Champcars op 1.12.hoog!! Qua tijden zitten ze veel korter in de buurt van de F1 dan ik verwacht had.
-De wagens in een tent, mooi bereikbaar voor iedereen. Constructie van de tent was oveigens een flop. Komt later dus

-De "Amerikaan" was tevreden over het circuit.
-Werkwijze Safetycarteam. Ondanks dat ze wat veel show maakten denk ik toch dat we in Europa deze kant uitmoeten. Drastische reductie van het aantal vrijwilligers en een stabiele factor m.b.t. de geleverde kwaliteit.
-Discipline coureurs, die gasten kijken echt naar een vlag van een baanpost
-De geur van Champcars, methanol ruikt lekker.
-Flop
-De tenten. Kon daar echt geen vloertje in? Gelukkig drie dagen droog weer gehad. Anders grote plassen in de tenten. Idem dito met de verlichting? Moest dat nu echt met de goedkoopste bouwlamp? Idem dito voor de afscheiding? Moest dat nu echt met een zeiltje? Er zijn in de handel wel betere tenten + infrastructuur te verkrijgen op tijdelijke basis. Weet overigens niet wie de eindverantwoordelijke is in deze.
-Mentaliteit / behulpzaamheid ticketcontroleurs CZ. Zaterdag als toeschouwer rondgelopen. Als ik ter plekke niet bekend was geweest had ik de Villeneuve niet gevonden

Die ticketcontroleurs overigens ook niet. De baankennis van die mensen is zeer beperkt. Ik zie die mensen toch een beetje als "steward" die het publiek begeleiden. Als dat niet hun rol is, plaats dan informatieborden op strategische plekken.
-Struiken tussen FIA-draad en publieksdraad. In de Villeneuve en ook op enkele andere plekken nemen struiken het zicht weg voor de toeschouwers. Enkele toeschouwers hadden een anarchistische inslag

Die sprongen over de publieksdraad en trokken de struiken zelf uit. Mijn inziens een taak van CZ om dit euvel te verhelpen. Wijze tip: Dit probleem komt elk jaar terug. Struikjes groeien

-Promotie van deze wedstrijd? Voor BE kan ik niet oordelen maar in de Zuidelijke Nederlanden en de westkant van Nordrhein-Westfalen DE heb ik NIETS gezien van promotie van deze wedstrijd. Toch een gebied waar heel wat mensen wonen

In het verleden zag je dat weleens voor 24 uur of Truck GP. Op dit punt heeft van Buuren de plank volkomen misgeslagen. Daarmee straft hij zichzelf overigens

-Onderling verschil coureurs, er zitten toch enkele serieuze prutsers tussen. (denk aan Figge, Legge)
-Lage aantal wagens. 17 Champcars is echt te weinig.......
-Aantal mensen voor de draad, toch weer heel wat "foto-cowboys" gezien met veredelde pocketcamera's.