Quote:
Originally Posted by bluelite
Of het was om indruk te maken op de Amerikanen? Meindert (Van Buuren, promotor) wilde in de eerste plaats alle media naar Zolder halen zodat het evenement aandacht zou krijgen die het verdiende. Jammer genoeg zijn er wel een pak journalisen in Zolder geweest, maar heeft de BCCGP niet de aandacht gekregen die hij verdiende.
|
Dan heeft de opzet van Van Buuren niet gewerkt. Je kunt beter de pers halen voor het evenement in plaats van na afloop

Vandaag wel de nodige aandacht in de lokale pers. Zelfs een volle bladzijde in de regionale krant. Iets in de trant van:
Limburgers massaal naar de Champcars in Zolder Eigenwijs als ik ben, dat had veel massaler kunnen zijn
Toch moet de promotie van dit evenement enigzins in orde zijn geweest. De lokale politie had gehoopt dat de Nederlandse staatskas aardig gespekt zou worden door dit evenement.
Quote:
Tweehonderd bekeuringen op A76 na races
De politie heeft dit weekend op de A76 in Heerlen 200 motorrijders en automobilisten bekeurd. Twee rijbewijzen werden ingenomen.
De hoogst gemeten snelheid was 193 kilometer per uur. De controle was gericht op bezoekers van de Champ Car Races in het Belgische Zolder. Het vermoeden bestond dat bezoekers van autoraces daarna op de openbare weg ook sneller rijden. Uiteindelijk werden toch met name dagjesmensen en vakantiegangers bekeurd.
http://www.l1.nl/L1NWS/archief/_rp_l...52/_pid/links2
|
Kijk, van zo'n artikel krijg ik het op mijn heupen en heb ik jeuk op vervelende plaatsen. De titel van dit bericht klopt niet eens met de eindconclusie van dit artikel. Welke lulhannes schrijft zoiets? Ja, een lulhannes bij L1!
Uiteindelijk blijken de risicogroep
dagjesmensen en vakantiegangers te zijn. Gevaarlijk volk, die toeristen
Het was overigens een actie, volgens buurtgenoten, in de aloude DTM-stijl eind jaren tachtig / begin jaren negentig. Dus ook de Nederlandse politie had op meer bezoekers gerekend