View Single Post
Old 28-08-2007, 21:15
SMM DOC SMM DOC is offline
De Paddock Rookie

Mannen, mannen, mannen, (excuseer dames), wat een gezump lees ik hier allemaal over de ChampCars in Zolder.

Ten eerste over die tribunes. OK, de Gold tribunes trokken op geen kl...n: op de rechte lijn kon je doof gaan zitten worden van de 125dB die weerkaatsten tussen de hoofdtribune en het pitgebouw. Aan die van de eerste linkse kon je tot aan je knieën in de modder gaan zakken. En de meeste Silver tribunes (met uitzondering van die in de Jacky Ickx) waren al niet veel beter. Maar vergeet niet dat je met een "general entry" van 40€ op de mooiste plaatsen terecht kon: de chicane en de Villeneuve. Vergelijk even met de F1 in Spa: met een algemene entree kaart kun je dan in de klim naar Les Combes gaan staan en de wagens gedurende 0.633 seconde aan 320 km/u voorbij zien komen. Voor al de rest mag je minstens 100€ ophoesten.

Ten tweede wat de wedstrijd betreft: ik weet niet wanneer een van jullie een F1 zodanig hard over curbstones heeft zien gaan dat hij een kleine meter de lucht in gekatapulteerd wordt (en daarna door rijdt alsof er niks aan de hand is). Ik heb een paar inhaal maneuvers gezien die de concurentie met F1 waardig zijn. Ik heb een ronderecord met 5 (!) seconden aan flarden gereden zien worden.
En vergeet niet: die mannen reden voor het eerst op dit circuit en hebben volgende vrijdag al hun eerste training in Assen opstaan. Logisch dat ze niet gaan riskeren een chassis "total loss" te rijden, dan zijn hun twee Europese races om zeep. Zoals de ChampCar Chief Medical Officer me na de wedstrijd zei: "totally abnormal race, usualy they would be crashing cars about every other corner..."

Ten derde: stop blaming Circuit Zolder. Als er iets fout is gegaan, stuur een mail naar Van Buuren, hij heeft het spel georganiseerd. CZ verhuurde enkel infrastructuur en personeel.

En ten slotte, wees blij dat een race van dit kaliber hier is kunnen doorgaan en misschien de volgende jaren terugkomt.
Of is een 24u race met 2PK's misschien waar jullie naar uitkijken???