View Single Post
Old 15-09-2007, 11:33
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Het filmpje is voor ons, de autosportliefhebbers dus, redelijk onschuldig. Ik zit liever naast Longin in de auto met 180 op de klok dan bij een bejaarde dame die met 70 over de weg kruipt. Maar probeer zoiets eens uit te leggen aan een fundamentalist die tegen autosport is Denk dat van ons niemand vrijuit gaat, als ik een Duitse huurauto onder mijn gat heb is het ook pedal to the metal. Zwaar fout uiteraard maar het vlees is zwak Alleen, ik ben een simpele ziel zonder licentie en camera naast me

Laten we het erop houden dat bij beide heren "jeugdig" enthousiasme boven kwam drijven. Pluspunt, ze probeerden iig geval autosport op de publieke buis te krijgen, uitvoering helaas niet helemaal geslaagd. De anti-autosport fundamentalist krijgt de kogels op een presenteerblaadje aangeboden.

Al met al denk ik dat wij autosportfans redelijk op 1 lijn zitten, sommige zien de gevaren in van "bedenkelijk gedrag in het openbaar"". Anderen misschien wat minder. Hoe dan ook, de autosport is een gewillig slachtoffer van de algemene pers. Zie het bedenkelijke stukje op HLN.be over de CO2 uitstoot tijdens het F1 weekend in Spa.
Dat de motorsport in het algemeen in een slecht daglicht gesteld word zie je als maar meer. Neem nu een tijdje geleden. Ik keek een keertje naar het nieuws op vtm met de hoop dat ze iets van de f1 wedstrijden zouden zeggen. Vergeet dat maar. Ze lieten wel zien hoe een motorijder ergens in azie zijn heup brak bij een val. Alleen de slechte dingen laten ze zien. Als er nu eens iets goed ontwikkeld is in de motor/autosport hoor je er niks van. Alleen in de magazine's lees je hier iets van.