Na de 996GT3 in te zetten in de Gumball wou ik m'n Seikel GT3RS-R inzetten in de FIA GT.
De body en het interieurtje waren al een tijdje "klaar". Klaar is uiteraard een groot woord, er zijn nog wat details die moeten aangebracht worden. Zoals jullie weten is dit een GFK slotbody (afgegoten van een Tamiya 996GT3 met ScaleProduction uitbreidingsset) waar normaal gezien de ruiten en lichten in lexan in moeten gestoken worden. Om het wat mooier te maken zijn de voor- en achterlichten uit een tweede Tamiya kit. Veel mooier om mee te werken!
De straatversie van de GT3 heb ik van chassis gehaald om onder deze Seikel te monteren. Ik moet enkel de spoorbreedte aanpassen om de twee wagens op 1 chassis te zetten, dus da's goed te doen.
Body op het onaangepaste chassis van de straatversie:aan deze kant zitten de velgen gelijk met de zijkant van de body:
Aan de andere kant heb ik "ietske" over!
Spoorbreedte aangepast aan de wagen en de body met tweecomponentenlijm op de bodyhouders gelijmd en dat ziet er zo uit. De velgjes van de straat GT3 verdwijnen zo wat onder de GT3RS-R
Er moeten duidelijk velgen onder van een maatje groter. Aangezien er bij de body geen velgen zaten, ga ik inserts maken van de velgen van een 993GT2 (heb er toch een paar liggen). Daar wordt nu dus aan gewerkt, er komen ook scaleproduction remschijven achter! De spoiler komt er ook vanavond nog op! Hopelijk straks nog wat foto's!
G.