Quote:
Originally Posted by Sennake
Het gaat niet zozeer om welk soort race of rally er moet gereden worden, maar wel om het feit dat static modelbouwers een opdracht moeten aanvatten die ze niet onder de knie hebben. Het bouwen van een kas is natuurlijk geen probleem, maar we hebben geen kaas gegeten van lichten inbouwen, lexan interieurtjes, aanpassen van een kas aan een rijdend chassis, aanbrengen van verstevigingen, enz...
|
Trouwens Sennake, stel dat er enkele "plekkers" het in hun bol krijgen om ook een beetje "racers" te worden, zoals Walter nu ook HF Integrale (die blij is dat we eindelijk rally rijden)... die hebben al een gigantisch voordeel dat ze bijna een perfecte body kunnen afleveren. Ik moest gewoon van nul beginnen! Ik had nog nooit een spraycan in m'n handen gehad voor ik aan dit soort scaleracen begon, maar de laatste modellen die van m'n band gerold zijn, mogen al aardig gezien worden vind ik. Ook het solderen en afstellen van chassis heb ik allemaal zelf moeten leren en ondervinden.
Nog een laatste... ik blijf erbij dat die FIA GT een foute keuze was van mij, wij hadden ervoor ook nog geen enkele FIA GT gebouwd en dat blijken de moeilijkste auto's te zijn om zo'n interieur in te bouwen én op chassis te zetten. Dat was geheel mijn fout... maar daar hebben we het al uitvoerig over gehad. Rallycars zijn veel groter vanbinnen en zijn dus "ontvankelijker" om omgebouwd te worden tot slotcars!
Enfin... dit gezegd zijnde, ga'k nog wat voortwerken!
G.