View Single Post
  #3  
Old 08-01-2008, 21:49
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Er zijn maar zeer weinig Ferrari's die mij kunnen bekoren, maar een 250GTO vind ook ik wel iets hebben. Sportauto's zoals ze horen te zijn: lange motorkap, korte achterste en bips net voor de achteras.

Quote:
Originally Posted by ferrari rules View Post
op de deuren zie je duidelijk de 'ghostlines'. hoe los ik dt het beste op?

gr
Op de foto is moeilijk te zien of dat het ghostlines zijn en of dat het de primer is die niet 100% gespoten is. Als er aan de binnenkant van de deur nog een frame mee ingegoten zit, dan is de plastic waarschijnlijk slecht geïnjecteerd. Hierdoor wordt ter hoogte van het onderliggende het oppervlak als het ware wat naar binnengetrokken, een typisch fenomeen bij Revell. Ik vermoed dus dat het geen ghostlines zijn, maar dat je gewoon nog een heleboel extra schuurwerk voor de boeg hebt, tot alles er netjes uitgeschuurd is. Wellicht waren deze inzinkingen ook al aanwezig voordat je de primer gezet hebt, maar waren ze gewoon niet erg zichtbaar. Zoals je zelf aangeeft: primer is om de fouten eruit te halen. Dus, aan de slag zou ik zo zeggen.

Zo ben ik enkele jaren geleden 2 dagen zoet geweest met een gelijkaardig fenomeen weg te schuren op een Ford Escort.

Ghostlines zijn scherp afgetekende lijnen die na het spuitenwerk, plots zichtbaar worden op het gespoten onderdeel. De lijnen trekken zich gewoon een half millimetertje of zo 'in' de plastiek. Ook daar geldt, schuren tot alles weer weg is.
Reply With Quote