View Single Post
Old 10-01-2008, 09:40
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Tis duidelijk te zien dat het rallyvirus zijn weg gevonden heeft naar Petit Spa. Verschillende leden zijn al goed bezig zijn met rally-auto's bouwen, dus moet ik maken dat mijn concept goed is uitgewerkt tegen dat Lester en ik de baan kunnen frezen! Ik kan u zeggen Johan, we gaan uw beste "timmermanskunsten" nodig hebben ze! Ik ben er uiteraard volledig gerust in dat jij voor alles een oplossing zal hebben.

Enfin... ik heb dus een 3D modelletje proberen maken van hoe de baan er zal uitzien, vooral voor de hellingen dan. Kheb het ontwerpje een paar keer gekopieerd en op één van de versies de "bergsectie" uitgeknipt. Dat uitgeknipt stukje papier laat zijn vrij makkelijk "draperen" over enkele kartonnen pijlertjes.

Op bijna de exact zelfde manier wil ik ook de grote houten versie maken. De uitgetekende bergsectie moet uit een 4 of 6mm dikke mdfplaat gezaagd worden met een wipzaagje. Dat dunne MDF baantje zal zich ook vrij makkelijk laten plooien in de richtingen dat het nodig is. Het zal vastgevezen worden op houten blokjes van verschillende hoogte. Dit alles komt dat op een even dikke MDF plaat als de vlakke delen van het parcours. Het brugje over de baan zal ook gemaakt worden uit diezelfde dunne MDFplaat en zo vastgezet worden op de dikke MDF ondergrond.

In de MDF ondergrond zal wel een 4 of 6mm diep vlak moeten gefreesd worden. Het hout de verhoogde secties moet daar mooi in passen, om een naadloze overgang te hebben. Het wordt dus wel héél wat werk... maar het wordt wel de moeite! Ik heb er een goed voorgevoel bij alleszin!

De grijsgekleurde delen dat je ziet, stellen hier asfalt voor, het witgelaten weggetje die tussen de rest kronkelt, wordt een "modder/gras" sectie.

To be continued! Als er van de rally-kenners nog suggesties zijn... laat ze maar komen! Vooral over rijlijnen in bochten!

G.

Last edited by MFahrer; 10-01-2008 at 09:43.
Reply With Quote