Vanmiddag ben ik eindelijk nog eens in aktie geschoten. Veel ideëen, maar daar bleef het voorlopig bij.
Omdat dit model geen straat- of racewagen moest voorstellen, lag van in het begin al vast, het gaat meer de richting uit van driften.
Dus moeten er ook een paar aanpassingen gebeuren aan het interieur. De originele stoelen verdwijnen en er komt een racestoel in de plaats. Ook het stuur wordt vervangen door een race-exemplaar.
Hier zie je hoe alles een beetje gepositioneerd wordt.
Nadat alles zo'n beetje zijn plaats had, ben ik begonnen aan het maken van de rolkooi. Geen ingewikkelde, maar een simpele rolkooi achter de zetel met schuine baren naar achteren. Dus de lasbaguetten van 2mm en de soldeerbout werden weer eens bovengehaald. Een oude rolkooi diende als basis, deze werd eerst gepast in het interieurgedeelte, om vervolgens overgetekend te worden op een stukje harde karton. Zo kon ik beginnen plooien om een basis te hebben. Ook werden er gaatjes geboord in het interieurgedeelte, die langs onderen overplakt werden met een stukje styrene. In de ontstane gaatjes kan ik de rolkooi naderhand vastlijmen.
Hier zie je het begin;
Hier zijn al een tussenstuk alsook de schuine baren naar achteren gesoldeerd;
Ook de dwarsbaar en een achterste versteviging werden er nog tussen gesoldeerd zodat de rolkooi zijn definitieve vorm heeft. Nadat alles grondig geschuurd werd ziet ze er zo uit;
Nu nog eens schuren met zeer fijn schuurpapier, zodat er daarna een laagje primer kan gespoten worden, alsook de laklaag.