View Single Post
Old 14-01-2008, 20:13
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator

Zo, tijd voor een update:

- De cockpit is goed gevorderd: alle nodige gaten voor gordels en evacuatieriemen zijn gemaakt, alles werd rondom in carbondecal gezet, en de zetel is bewerkt met het reliëfpoeder.
De afwerking oogt niet zo fijn als dat ik dat van jullie gezien heb met het Ranger Ink poeder. Dit kan echter ook aan mij liggen, want ik was mijne techniek nog een beetje aan het bijschaven 'along the way'. Zo is er zowel epoxy als houtlijm aan te pas gekomen...
Dit moet nu nog gedrybrushed worden, en dan moeten er nog gordels in.

Aan het stuurtje moet ik nog beginnen...

- Verder ben ik niet tevreden met de remklauw die ik al eerder gefabriceerd had. (links op de foto) Het is nogal een prutswerkje, en het eindresultaat is niet overtuigend genoeg.
Nieuwe oplossing: 4 remmen uit de scrapbox op schaal 1/20. Deze snij ik in 4 stukken en ik hol ze uit zodat ze over de volle geëtste schijven passen. (rechts op foto)
Toegegeven: het is nog altijd een prutswerkje, maar het geeft tenminste wat voldoening.

- Vervolgens een foto van mijn onderdeeltjes 14a, 14b, 14c en 14d die ik uit de remolie gevist heb. Hiervoor moet ik nog een rescueplan opstellen...

- En tenslotte heb ik vorige week mijn bandjes van Kyosho ontvangen. Op de foto hieronder zie je bovenaan 4 Kyosho-banden, onderaan 3 Revell-banden.

Hier stellen zich 2 problemen:

1. klein probleem: de achterbanden passen perfect op de velgen, maar de voorbanden zijn iets te breed. Ik krijg ze op de velg, maar na verloop van tijd springt 1 zijwand van de band over de velg. Ik denk dat ik de band op de velg zal moeten kleven.

2. groot probleem: op foto 4 zie je maar 3 Revell-banden en 3 Revell-velgen, want ik ben er eentje kwijt! Ik heb hier alles al 3 maal doorzocht, maar tevergeefs.
Straks moet ik toch nog een 2de kit in huis halen enkel en alleen voor een velg... (Ik heb al gedacht: ideale gelegenheid om een nieuwe techniek te leren, nl. afgieten. Maar als ik dan zie wat dat aan benodigheden kost, dan bespaar ik me beter de moeite en haal een 2de kit.)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	EJ10_35.jpg
Views:	190
Size:	47.3 KB
ID:	8914   Click image for larger version

Name:	EJ10_36.jpg
Views:	192
Size:	45.0 KB
ID:	8915   Click image for larger version

Name:	EJ10_37.jpg
Views:	189