View Single Post
Old 15-01-2008, 22:20
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

De carosserie werd in de blanke lak gezet. Ik heb hiervoor de 2K Clear Coat van Zero Paints voor gebruikt. Zoals je weet staat "2K" voor 2-componenten. Het goedje komt als lak en verharder, en het dient te worden gemengd (eventueel naar believen verdund met meegeleverde verdunner) in voorgeschreven verhoudingen.
Voordeel van deze lak is het snelle uitdrogen en de hardheid van de laklaag. Hij moét met de airbrush aangebracht worden, dus daar heb je geen keuzemogelijkheden.

Het is de eerste maal dat ik deze lak zou gebruiken, dus was het eigenlijk een beetje experimenteren geblazen. Enfin, de praktijk zou het wel uitwijzen zeker?
Mijn eerste indruk is zeer positief. De lak laat zich makkelijk aanbrengen, en als je eerst een mistcoat zet, en een 5-tal minuutjes later een wetcoat, dan werkt het eigenlijk als vanzelf.
Echter, 1 probleempje moet ik toch melden: op de rechterdeur zitten een aantal eigenaardige witte stipjes. Ik veronderstel dat een druppeltje water met de lak is meegekomen, en dat laat zich natuurlijk niet meer zo makkelijk verwijderen. Ik heb geprobeerd met grit 4000 en 6000 om ze weg te polieren, maar ik geraak niet diep genoeg blijkbaar.
Ik denk eraan om die deur opnieuw op te schuren totdat ik weer op de grijze verf zit. Dan de deur opnieuw te spuiten, en opnieuw in de lak te zetten.
Ik moet er nog eens over denken, maar voor het moment zie ik geen andere oplossing ...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC04855.JPG
Views:	653
Size:	67.0 KB
ID:	8926   Click image for larger version

Name:	DSC04856.JPG
Views:	669
Size:	65.7 KB
ID:	8927   Click image for larger version

Name:	DSC04857.JPG
Views:	675