Quote:
Originally Posted by Giovanni
Daar zullen ze geen probleem hebben.
De snelste tijd dat die wagen heeft neergezet tijdens de 24u van 2006 ( de laatste wedstrijd dat die heeft gereden ) was amper een 1:40:608 ...
Top 10 zit er niet echt in
link naar Raceresults.nu
|
Als we elke wagen gaan beoordelen op z'n laatste wedstrijd dan zijn er genoeg wagens die voor het bijltje zullen gaan

. De GT2-R is een wagen die zeer veel potentieel had (en volgens mij nog steeds heeft) in het BELCAR-kampioenschap. Eventjes enkele argumenten op een rijtje zetten:
-Een wagen die bij momenten de C5-R van SRT en de Vipers het nakijken gaf heeft zeker potentieel volgens mij

. Bovendien is het de enige wagen die de Viper/Corvette-hegemonie heeft kunnen doorbreken de laatste BELCAR-seizoenen.
-Hoewel 2006 een tegenvallend seizoen was voor JMT (ondermeer doordat er geen vaste piloten waren) werd wel een top 10-resultaat geboekt (P8).
-In de 2004/2005-spec heeft de GT2-R meermaals 1.30 gereden. Zelfs in 2006 is PSI erin geslaagd om met hun verschrompelde achtervleugel die ze toen moesten gebruiken een 1.30 neer te zetten in de trainingen (voor Menten crashte in de Bianchi).
-Blijkbaar hebben bepaalde mensen er problemen mee dat de GT2-R een GT1-klassewagen is maar volgens mij is de AD-Sport BiTurbo er ook één.
-Bovendien moet men er rekening mee houden dat de GT2-R volledig ontwikkeld is door een privé-team (PSI-Motorsport) en dus geen fabrieksmateriaal is. Dit in tegenstelling tot de C5-R en een hele meute Porsches van Porsche Motorsport.
-Het feit dat er dit jaar al verscheidene GT2-R's verkocht zijn is volgens mij genoeg om duidelijk te maken dat vele teams wel potentieel zien in deze wagen.
Deze wagen zal geen podium of dergelijke halen. Het is een wagen die aan het einde van zijn loopbaan is en zeker in staat is om ereplaatsen te verzamelen in D3.
Quote:
Maar de GT2 R is toch een GT1 wagen?
|
Is de AD-Sport BiTurbo dan geen GT1

?
Ik weet voor wie ik zal supporteren in D3 volgend seizoen: PMB Motorsport!