View Single Post
Old 12-02-2008, 23:28
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by ferrari rules View Post
met welk type schuurpapier werk ik om daarna gewoon terug te vernissen?
En op welke manier doe ik dit het best.
Alle hulp en tips zijn welkom omdat ik hier al te veel werk heb ingestoken om dit model zo maar weg te gooien...
Er wordt hier niks weggegooid, hebt ge dat verstaan

Nee serieus, ik heb respect voor mensen die zeggen: "het is niet naar mijn goesting, ik schroef de heel boel terug uit elkaar, en ik herbegin ..." Het vergt moed en volharding.
Dit gezegd zijnde: opschuren doe je voorzichtig met laten we zeggen grit 1000. Altijd nat schuren, natuurlijk, zonder al te veel druk te zetten in het begin. Het is een beetje aanvoelen hoe je laklaag is uitgehard, maar eens je weet hoe sterk die wel is (of net niét is), dan voel je zelf wel aan hoe je verder schuurt.
Na de eerste schuurbeurt met een fijner papiertje (1500 of 2000) nog eens nat naschuren, met weinig druk, en dan zal je zien dat je al veel problemen zal opgelost hebben.

Wel opletten dat je niet te veel detail kwijtspeelt: schuren en herspuiten is nefast voor panellines, opstaande details, verzonken randjes en zo. You get the picture.
Succes! En bij twijfel: eerst een paar foto's en een gerichte vraag, en we zullen wel proberen je verder te helpen.