Quote:
Originally Posted by Guido
leuke update. nog van dattum!
|
Allé dan, hopelijk vind je deze dan ook zo leuk.
Omdat niet alle kuipzetels zwart moeten zijn, en ik zowel zwarte, witte en rode poeder in huis heb, heb ik besloten om voor de verandering eens een rode zetel te maken.
-Men neemt een spuitbus met rode verf, in dit geval TS-8 en spuit daarmee een laagje over je in de grondverf staande zetel.
Na het drogen van deze laag plak je de achterkant af, zodat je alleen nog het te "stofferen" gedeelte overhoud.
-Zet het potje rode stempelpoeder (embossing-powder) klaar voor gebruik.
-Men neemt terug de spuitbus TS-8 en overspuit de zetel. Daarna strooit men het rode poeder rijkelijk over de nog natte zetel, duw het een beetje aan en schudt het overtollige poeder er terug af. Nadat het geheel even heeft staan opdrogen, heb ik met een groot penseel de zetel afgeborstelt.
Daarna heb ik er terug een dun laagje verf eroverheen gespoten om zeker te zijn dat alles nu goed vastplakt. En dit is dan het resultaat:
Nu kan het geheel gaan drogen vooraleer ik deze kuipstoel verder ga afwerken.
Voila, de test met het rode poeder is voor mij geslaagd. Dit poeder is van eenzelfde kwaliteit en dikte als dat zwarte van Rangerink, alleen het merk verschilt en ik moet er niet voor naar Antwerpen.
Wat betreft de achterkant, daar komt waarschijnlijk een carbon- of kevlar-decal overheen, ik zie wel wat het wordt.
Ook de brandblusser kreeg nog een laagje rood (TS-8) over zich heen.
Dat was het dan voor vandaag.