View Single Post
Old 05-03-2008, 01:31
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Terwijl de kuipstoel stond te drogen, heb ik de brandblusser afgewerkt en op zijn plaats gemonteerd. De klembandjes heb ik bekleed met BMF.
Ook de rolkooi werd in het interieur gelijmd.
Dat ziet er voorlopig zo uit:

Nu gaan jullie denken, wat zijn die groene slierten en waarvoor gaat hij dat gebruiken, awel ik ga dat dadelijk eens uitleggen, maar eerst een foto van die groene slierten:

Awel, als je zo'n zetel in je interieur gaat plaatsen, dan horen daar ook fatsoenlijke gordels bij.
En omdat ik bij dit model al vanalles heb uitgeprobeerd, ga ik van die slierten gordels maken. Nu had ik overlaatst een paar gordelsetjes aangekocht, maar het gordelmateriaal stond me niet echt aan. Ik dacht dat ik het gevonden had door ribanban-lint te gebruiken, maar dat stoffen lint rafelt als je het op breedte snijdt. Dan maar op zoek naar iets anders. Op verschillende plaatsen ben ik op zoek gegaan naar effen lint dat er mat uitzag. Helaas alle mat lint had een rare structuur, terwijl blinkend lint een effen stuctuur had.
Tegen beter weten in heb ik me 3 rollen gekocht in de kleuren rood, blauw en groen. Als het niet kan dienen, dan heb ik in ieder geval genoeg lint om de volgende 100 jaar cadeautjes in te pakken. Thuis gekomen kwam ik op het idee om een stukje van dat lint eerst met matte vernis te behandelen en waarempel dat zag er ineens heel anders uit.
En omdat ik in deze groene gordels wou hangen, heb ik eerst een stukje lint in reepjes van 2 mm gesneden om vervolgens het langs beide kanten mat te verven.
En daarna ben ik begonnen om er gordels van te maken en dat ziet er voorlopig zo uit:

Ik zal hem meenemen naar Jabbeke, dan kunnen de kenners hier hem eens van dichtbij bekijken.

De komende dagen hoop ik de andere gordels nog te maken, alsook het dasboard en de rest van het interieur af te werken, want ik heb een vermoeden dat ik volgende week terug mag gaan werken.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Nismo's 350Z  130.JPG
Views:	456
Size:	94.4 KB
ID:	9516   Click image for larger version

Name:	Nismo's 350Z  131.JPG
Views:	457
Size:	93.9 KB
ID:	9517   Click image for larger version

Name:	Nismo's 350Z  132.JPG
Views:	437
Size:	94.6 KB
ID:	9518   Click image for larger version

Name:	Nismo's 350Z  133.JPG
Views:	438
Size:	93.4 KB
ID:	9519   Click image for larger version

Name:	Nismo's 350Z  134.JPG
Views:	448
Size:	94.9 KB
ID:	9520  

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 05-03-2008 at 01:34.
Reply With Quote