- België zit op het niveau van landen zoals UK, Duitsland en Frankrijk, met venwel een veel kleiner aantal inwoners, dus potentieel minder economische basis. België heeft ook geen constructeur in tegenstelling tot voornoemde landen en maar twee circuits.
Dit betekent dat wij het bijzonder goed doen en mits een goede ondersteuning van GT4 kan dit aantal enkel nog groeien, naar 35 à 40 wagens.
- Waarom zouden we naar 20 zakken, dat was vorig jaar niet zo.
- De startvelden zijn meer verscheiden dan vroeger en bovendien liggen de wagens qua prestaties dichter bijeen; wat baten 45 wagens als er maar één of twee kunnen zegevieren en de helft van het veld uit dezelfde wagens bestaat? Toeschouwers willen autosport zien en geen defilés. Het kampioenschap 2007 was één van de spannendste van de afgelopen jaren.
- Een kampioenschap heeft een groeicurve van 3 seizoenen nodig, geef GT3 dus nog zeker één jaar.
- Bovendien komen er steeds meer en meer wagens die één/twee jaar oud zijn en dus financieel ook meer bereikbaar zijn.
- Wat de 24 uur betreft, daar heb je een punt, hier zouden meer buitenlandse wagens aan de start moeten verschijnen.
Ik ga uit van de kracht en creativiteit van mensen en geloof dat SRO België zijn doel bereiken zal.
Joost
|