View Single Post
Old 22-03-2008, 13:37
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

SRO - BTCS - DSMEC - het ultieme platform

Misschien even alles op een rijtje zetten zodat de voor en tegenstanders van bepaalde kampioenschappen hun zegje kunnen doen. Zoals al eerder aangehaald hebben alle kampioenschappen hun eigen troeven en waarden.

Laten we beginnen met SRO & SRO Belgium. Zoals sommigen zeggen en beweren een zeer professionele organisatie. De eerste vraag die dan in mij opkomt is: "Op welke criteria bepaal je of iemand professioneel is of niet?" Er zijn verschillende punten die zeer professioneel uitgebouwd zijn zoals bv de power of balance. Louter sportief gezien een goede zet. Een kampioenschap waarbij de piloot het verschil moet maken in korte races met aantrekkelijke wagens. Eigenlijk niets mis mee. Het feit dat men daarvoor gelijkwaardige auto's dient in te zetten lijkt me ook logisch. Wat ik dan weer niet kan begrijpen is waarom dat alles met het laatste materiaal moet, dito prijskaartje. 250.000 euro voor een nieuwe 2008 versie, en dan heb je nog geen meter gereden. Spannende races ja, mooie exotische wagens ja, veel piloten die dat alles kunnen blijven betalen? Neen! Wat mij betreft is SRO dus champions leage. Zowat het beste wat er vandaag de dag aan wagens te zien is op de belgische & europese circuits. Eén héél groot nadeel is het volgende. Elke organisator dient op een circuit tracktime te kopen. Hoe minder deelnemers hoe duurder de kostprijs per wagen. Door het exclusiviteitscontract van de banden ontvangt de organisator een bedrag. Dit heeft hij nodig om de organisatie financieel gezond te houden. Een logisch gevolg is dat het bedrag van het bandencontract gebruikt dient te worden om de tracktime te financieren en dat er geen extra budget meer beschikbaar blijft voor promotie & marketing. Het eindresultaat zijn spannende race (zoals in 2007) voor lege tribunes. Lege tribunes en geen of weinig marketing = wegblijven van sponsors voor de organisatie en de teams = teams hebben minder budget en gaan uitkijken naar iets nieuws.
Reply With Quote