View Single Post
Old 22-03-2008, 14:18
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Mijn conclusie, standpunten en toekomstperspectieven:

- SRO: een nationaal (europees) GT3 - GT4 kampioenschap.
- DSMEC: een regionaal endurance kampioenschap GT's & Tourings
- BTCS: een nationaal endurance kampioenschap Tourings

Een ideaal weekend in 2009 ZOU er kunnen uitzien als volgt:

- Clio Cup: Sprint
- Belcar GT3-GT4
- Historics & sprinters: Sprint
- DSMEC & BTCS: GT's & Tourings

Een mooie verdeling kan korte en lange wedstrijden.

24H francorchamps voor GT3's en GT4's
24H Zolder voor DSMEC en BTCS

Kan dit technisch? Ja
Kan dit in realiteit? Ja
Kan dit contractueel? Neen.
Waarom? Omdat Michelin een contract heeft met de BTCS tot eind 2009 en Dunlop een contract heeft met DSMEC tot eind 2010.

Voor de rest denk ik dat alle partijen zich aan de tafel dienen te zetten en dit liever morgen dan eind dit jaar. Ik kan jullie enkel meegeven dat er achter de schermen een veel betere sfeer heerst dan jullie denken.

Mijn enige zorg is de 24 van Zolder dit jaar en de toekomst. Ongeacht, zelfs indien er 30 wagens aan de start staan, is dit nog te weinig om te kunnen spreken van een succes. De kenners weten dat er bij het ochtendgloren nog 50 in de running is en dat is te weinig om de mensen te kunnen blijven boeien. Hier moeten we volgens mij dringend een oplossing voor vinden maar deze oplossing ligt niet in onze handen, spijtig genoeg.

Kort samengevat: eind 2008 kunnen we oordelen wie zijn huiswerk goed gemaakt heeft. Reacties op een testdag waar het 4 graden was, regende en waar 37 van de 45 auto's aanwezig waren getuigen van weinig kennis ter zake. Het aantal Belgische teams in de autosport (circuit, rally, enz) was nog nooit zo groot. Tel maar eens alle wagens in de verschillende kampioenschappen samen, welke landen kunnen dit voorschotelen? Weinigen.
Reply With Quote