"btcs verleden jaar dat waren de 5 of 6 snelle silhouettes en de rest volgde op tien seconden of meer per ronde"
Nou, binnen die tien seconden zitten heus wel meer dan 6 wagens. Gemiddeld zijn er dat zo'n 15, in Dijon (Trophée de Bourgogne) waren er dat net iets meer dan 20 in 2007... Wat het dit jaar wordt, blijft natuurlijk afwachten, daarover kan ik niemand in het ongelijk stellen
Nog over de BTCS:
"Enig minpuntje (eigen mening): de mindere Nederlandstalige communicatie."
Ergens is dat een correct een punt. Althans: tot halverwege 2006... Sinds dan wordt elke briefing zowel in het FR als het NL gegeven (zowel BTCS als VW Fun Cup) en is alle correspondentie in de twee talen. Ik hoorde sindsdien nog niemand klagen daarover. Voor wedstrijden zoals de BTCS 12U van Francorchamps is er bovendien ook nog een engelstalige briefing voorzien, Idem dito voor de 25u VW Fun Cup, waar bovendien nog eens een duitstalige briefing is. OK, PRC Group blijft een hoofdzakelijk franstalige organisatie, dat ga ik absoluut niet tegenspreken, net zoals Belcar in het verleden hoofdzakelijk een vlaamstalige organisatie was. Ook zij hebben de laatste jaren het geweer van schouder gewisseld, net als PRC Group. Het kan enkel beide taalgroepen ten goede komen.
Persoonlijke mening, los van alles wat voorgaand neergepend is: We hebben in Belgenland dus Belgian GT Championship (SRO-Belcar, top, en Patricia doet het echt wel goed. Ik heb een pak respect voor deze dame.), BTCS, VW Fun Cup en Formula 16 (of ben ik mis?) als nationale circuitkampioenschappen. En daarbovenop krijgen we als geschenk uit de hemel een prachtig gepromoot DSMEC kampioenschap (met een bandenleverancier die het echt wel gesnapt heeft, en een formule die zowat iedereen aanspreekt), een Renault Clio Cup met enkele kleppers en nog de diverse ASAF kampioenschappen. Hebben wij dan wel reden tot klagen in ons kleine landje? Of is dit overdaad? Om nog maar niet over rally en de heropleving van het Legend Rally gebeuren te spreken...
Groetjes, en een goede Paaszondag gewenst,
Dries DS