View Single Post
Old 07-05-2002, 10:17
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by airco
Gaan over een paar jaar journalisten het medisch personeel (dat met de verzorging van een gekwetst persoon bezig is) wegduwen om er toch maar mooie plaatjes van te kunnen maken ?!?
Tja, ... vraag en aanbod hé. Als wij deze plaatjes niet willen zien, dan wordt daar ook niet zo op gejaagd door journalisten.
Ik persoonlijk wou ze dus wel zien. Niet omwille van de sensatie, maar omwille van het feit het verhaal te vervolledigen.
Zo kan ik bijna met zekerheid zeggen dat hij onmiddellijk dood moet zijn geweest. Het lichaam vertoont weinig tot geen bloedverlies, iets wat we enkel zien bij traumatische hoofdwonden of bij een zeer plotse dood. Het bloed stolt dan practisch onmiddellijk.
De schotwonden in de hals en de borststreek waren zo goed als overbodig.

Dit gebeurt er dus als je oprecht zegt wat je denkt. Die man wist op bepaalde vlakken perfect te verwoorden wat sommigen van ons denken (maar dit niet wensen te uiten omwille van de sociale opinie).
Dit houdt niet in dat ik het volledig eens was met zijn visie (hier komt reeds de verdediging), integendeel, in het begin zag ik hem ook als een bedreiging voor de "democratie", maar achteraf bleek toch dat hij niet zo radicaal was als men hem ons probeerde voor te stellen. Hij leek me een stuk gematigder dan de leden van het Vlaams Blok.

Wat de rede van de moordenaar ook moge geweest zijn, hij zal zich de afloop zonder twijfel anders hebben voorgesteld. Hij dacht de nederlandse bevolking een plezier te doen, en werd uiteindelijk zelf op de stoel gezet.
Europa verliest weer een stuk van z'n onschuld en loopt een beetje in op de VS, Nederland is een martelaar rijker en binnen enkele maanden, ... dan weten we nog enkel vaag waarover dit alles weer ging.