Quote:
Originally Posted by Mark
... In een redelijk simpel rekenmodel kun je een bepaalde waarde hangen aan de Belcar First Race '07 en de Belgian Race Kick-Off '08. Zoals het er nu uitziet hebben we een performance drop van +/- 14% te pakken. Als je puur naar deelnemers zou kijken is de daling bijna 20% maar dat is mij te simpel. Dus ja, kwalitatief is het iets beter dan in 2007 maar niet voldoende om het verlies aan kwantiteit op te vangen. ...
|
Quote:
Originally Posted by Bramzel
... Je kan gaan miepen over dat kleine verschil met vorig seizoen (de Porsche Cup), of je kan gewoon kijken naar een dijk van een kampioenschap met een schitterende varieteit aan wagens. Focus jij je lekker op hoe slecht het wel niet is gesteld, dan ga ik gewoon lekker genieten van het kampioenschap.
|
Kijk, dit vind ik nu opmerkelijk in deze discussie: iemand probeert zijn stelling m.b.v. geconcretiseerde getallen en berekeningen - dus meetbaar* - te onderbouwen en krijgt een directe respons die "overloopt" van de subjectieve beleving - dus per definitie 'onmeetbaar'. Hoe kun je een stelling nu onderbouwen met termen als 'een dijk van een kampioenschap' en 'schitterende variėteit'? Aan welke criteria moeten die 'dijk' en die 'schitterende' dan voldoen? Wie weet hou ik helemaal niet van variėteit maar geniet ik meer van eenheidsworst (hele volksstammen dwepen tenslotte met de F1). En laten we niet vergeten: de variėteit van de wagens in het BGTC is 'beperkt' tot het GT3 concept van Ratel.
M.a.w. een onderbouwde stelling (hoe onplezierig je die misschien ook vindt) weerleg je niet met sentimenten, onderbuikgevoelens, e.d. maar met feiten of realistische aannames. Populisten zijn er in de Lage Landen al genoeg!
Veel succes nog even met verder discussiėren. En niet onbelangrijk: geniet zondag van de races - laten we hopen dat de 'slechts' 30 deelnemers er spektakelstukken van gaan maken!
* = het kwalitatieve aspect is in dit soort zaken lastig meetbaar hoewel er natuurlijk hele stapels ISO criteria bestaan voor het meten van kwaliteit. Wellicht dat Mark in de vele file-uurtjes die hij maakt een dergelijke standaard (ISO)norm kan ontwerpen; zien SRO of de FIA misschien ook nog wel brood in ...