Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
Frank was inderdaad iets te vlug op het gas gegaan.
Hij heeft ze daarom terug laten passeren...
|
Ikzelf stond bij de start van de tweede wedstrijd van het BGTC op de camera-toren aan de Jacky Ickx chicane.
Ik verschoot ervan dat Thiers zo snel op het gas ging en iedereen voorbij ging. Gelukkig zag hij het op tijd in en liet zich weer terug zakken.
Gelukkig heeft hij hier geen stop-and-go voor gekregen en heeft er ook niemand een klacht ingediend.
Voor de rest heb ik genoten van het weekend, op EEN groot minpunt na. Dit is het ongeval tijdens de eerste race van de Renault Clio Cup. Ik heb video beelden gezien van het ongeval en het was toch een serieuze klapper hoor, toen de Clio tegen het interventie voertuig knalde.
De piloot zat er echt mee in. Omdat hij zo in strijd was met twee andere Clio's hadden de laatste van deze drie, de gele vlag helemaal niet gezien. Na het zien van het voertuig dan toch op de rem en dan ging hij rond. Het is gebeurd!
Gelukkig is de persoon in de Jeep al uit het ziekenhuis ontslagen en is hij er de volgende keer zeker weer bij. De Jeep liep ook een hoop schade op maar het is herstelbaar.
In de BTCS heb ik zeer schone gevechten gezien. Zowel in de Qualification als in de Race. Tevens was het een raar zicht om de Astur Cars BMW M3 Silhouette in de tweede race zonder rechter deur te zien rijden. Gelukkig kreeg deze wagen de zwarte vlag met oranje bol en kwam hij binnen voor een nieuwe deur. Tevens ben ik ook verschoten van de jonge heer De Crem. Dit is een piloot om in 't oog te houden en die nog ver gaat komen in de nationale en (ik ben er zeker van) in de Internationale series.
Het BGTC was om te watertanden. Prachtige gevechten en onverwachte podia's. Een knappe dubbel voor Longin - Kumpen. Echt hoedje af voor deze jongens als je weet dat je werkt met een nieuwe wagen en een nieuw team.
En door het feit dat Longin - Kumpen een dubbelslag binnenhaalde, gaat het "gezaag" weer beginnen. Iedereen gaat het er weer over hebben dat de Mosler weer veel te snel is en geen rasechte GT3 wagen. Toch was de Mosler niet de snelste wagen tijdens de GT3 testen te Nogaro en hebben ze een handicap gekregen die er toch voor zorgt dat ze een hoop Power gaan missen.
Nu uitkijken naar de volgende wedstrijden!!!
Mvg...