View Single Post
Old 08-06-2008, 19:57
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Allez, we zijn weer een stapje verder. Vandaag dan maar even die strip langer gemaakt.

Het eerste idee was gewoon even een stripke aanzetten en bijschuren en klaar is kees...

Maar dat bleek niet zo eenvoudig en bovendien was er een te groot verschil. Dan maar heel de boel weggesneden en geschuurd...

We plaatsen er een halfcirkelvormige styrenestrip, liefst wat te lang zodat niet alleen de motorkap bedekt is.

Goed mikken zodat ie recht gekleefd is...

Het spleetje maken met een PE-zaagje...

Twee buitenfoto's in schaduw en in de zon... Het lijkt krom te staan maar de motorkap is wat verschoven na het primeren. Bij het nakijken merkte ik wel dat het kleine voorste stukje toch licht krom staan. Jammer want ik dacht dat het perfect uitgelijnd en afgetekend was. Blijkbaar ergens verschoven bij het aanduwen...

Nu kan ik twee dingen doen: het zo laten OF het alsnog aanpassen. Waarschijnlijk wordt het dit laatste om de eenvoudige reden dat die strip nog wat bijgeschuurd en geplamuurd moet worden. Op de echte animatiewagen loopt die strip netjes over terwijl het op het model er gewoon opgekleefd is, niet smooth dus... Weer schuurwerk...
Reply With Quote