Quote:
Originally Posted by Sennake
Wat me wel opvalt is de degelijkheid van alle diesels. 6 aan de start en 6 in de top-6 aan de finish. Al hebben er een paar wel een hele tijd in de pits doorgebracht, maar goed, dat gebeurt bij de benzinewagens ook.
|
De betrouwbaarheid van beide wagens was dit jaar zeer goed. Slechts 2 defecten: versnellingsbak van Peugeot #8 en oliefilter van Audi #3. Het defecte koppeling op de Audi #1 was een gevolg van een spin (vooral nadien vertrekken in 2de).
Peugeot heeft gewoon iets te veel tijd verloren in de pits: hoger verbruik (door hoger vermogen), langere pilotenwissel (gevolg van coupe), oververhitting van motoren, omschakelen van droog naar nat setup (bodywork achteraan moest vervangen worden), ... Het zit hem in kleine details.
Audi heeft er, denk ik, ook bewust gekozen voor een setup die zowel goed in nat als droog weer werkt, terwijl Peugeot zich vooral op droog weer geconcenteerd heeft. Hierdoor had Peugeot meer bandenslijtage bij nat weer.