Quote:
Originally Posted by mogas
Mooie overwinning voor Van Merksteijn racing inderdaad
Alleen erg jammer dat sommigen dit geheel toe schrijven aan Jos de klos
De beste knul reed met nog twee collegas !
Jeroen Bleekemolen is dacht ik ook niet een van de minste
van Merksteijn heeft het leeuwendeel van de finacien op zich genomen.
Zet daarbij prima preparateur Frans Verschuur dan zal duidelijk zijn dat Jos dit niet alleen heeft klaargespeeld.
Sterker ng ,Als van Merksteijn Jos niet had ingehuurd had ie nu nog aan de kart van Max zitten sleutelen ......
Iets wat ie de laatste twee jaar al aan het doen was
Sorry maar na de stunt die hij bij A1GP heeft uitgehaald is ie mijn favoriet niet meer
|
Zonder weer een pro/contra Jos discussie te willen starten;
Mogas je hebt helemaal gelijk. Le Mans rijden is teamwerk (net als andere races trouwens).
Maar niet iedereen was er van overtuigd of Jos een race als Le Mans zou aankunnen. Het is tenslotte een totaal andere vorm van racen dan een korte race als F1. Persoonlijk vind ik Jos een heel goede coureur. (In de regen af en toe rondentijden die sneller waren dan de leiders in de LMP1!) Alleen buiten de baan is hij niet altijd tactisch

. Maar ik had ook wel een beetje mijn twijfels.
Zou hij niet te gretig zijn. Twee jaar geleden had ik die twijfels ook bij Alex Yoong toen hij voor RfH reed. En die knalde zondagsmorgens rond half zes ook de 1e chicane op Hunaudières in. Dus alleen kijkend naar Jos Verstappen heeft hij het heel goed gedaan. En natuurlijk als team heeft VM het uitstekend gedaan. Zelfs Peter van Merksteijn draaide op de halfnatte baan rondentijden van 4.14.
Verder heb ik veel respect voor Barazi Epsilon (met Vergers) om de gehavende auto toch nog zo over de finish te krijgen. En dat ondanks het feit dat Minassian de Peugeot er nog even flink in drukte. Domme zet van Minassian want hij had kunnen zien dat de Barazi al problemen had om de auto op de baan te houden. Dus veel tijd om in de spiegels te kijken om te zien dat de Peugeot erg dichtbij was had hij niet.
En ook heel mooi dat de Lamborghini rijdend, nou ja, over de finish kwam.
Wat ik dit jaar trouwens miste waren de vlammen. En dan bedoel ik niet de korte motorbrand van een van de LMP2's. Maar ik bedoel de vlammen uit de uitlaten. Alleen bij de Lambo en de Dome zag ik het af en toe. Bij de rest nauwelijks.