Verstappen heeft het tegen de verwachting in van velen (inclusief enigzins mij) zeer goed gedaan tijdens LM, al had hij zich eigenlijk al bewezen tijdens de LMS races. Naar mijn mening was er in de media iets teveel aandacht voor de Limburger t.o.v. Peter van Merksteijn en Jeroen Bleekemolen, maar dat valt Verstappen natuurlijk niet te verwijten. Of toch wel, en dat is dan op een positieve manier en dan noemen we dat het "Verstappen effect".
Quote:
...
Binnenkort wordt de balans opgemaakt hoe Van Merksteijn Motorsport verder wil. Want de privé-klasse alleen is niet zaligmakend, zeker nu er in de eerste deelname meteen is gescoord. Een Audi R10 TDi kopen is één van de opties, liet hij gistermiddag weten. Want als Van Merksteijn iets doet, wil hij het goed doen.
|
http://www.sportwereld.nl/autosport/..._de_regen.html
LMP1 is andere koek, zowel sportief als financieel, als je tegen de fabrieksteams van Audi en Peugeot moet strijden. Geld schijnt bij Van Merksteijn niet echt een probleem te zijn. Ik las dat hij ook in onderhandeling is met M-Sport voor deelname van z'n zoon met een (semi)fabrieks Ford Focus in het WRC.